Sekcija za promet

Predsednica sekcije: Milanka Nešković
E-pošta: promet@zunz.si

Všeč mi je besedna zveza  »PREDLOGI Z RAZLOGI« in zagotovo si upam trditi, da je že od časa prve registracije vozila barona Leopolda Lihtenbergerja 1906 v Ljubljani, z oznako J-1, in motorja gospoda Žige Bučarja, z oznako J-1, kazalo, da bo Slovenija registrska država v pozitivnem pomenu besede, kjer delovanje temelji na registrih – urejenih evidencah, podatkovnih zbirkah ali podatkovnih bazah, kakorkoli jih že imenujemo.

Zadovoljna stranka je tista, ki ima po opravljeni storitvi (ne glede na pozitivno ali negativno odločitev organa) občutek, da ji niso bile kršene pravice in da ji niso bile odrejene nepotrebne obveznosti.

Področje upravnih notranjih zadev opravlja velik spekter storitev za državljane z različnih področij oz. življenjskih dogodkov. Med njimi so tudi storitve s področja »prometa«, torej storitve v zvezi z opravljanjem vozniškega izpita, izdajo vozniškega dovoljenja in registracije motornih vozil. Strokovno, vljudno in hitro opraviti storitve občanom s tega področja pomeni obvladati – poznati  materialne predpise in podzakonske akte iz več področij in seveda procesne predpise.

Združenje delavcev upravnih notranjih zadev in v okviru njega ustanovljena Sekcija za promet je 2007 organizirala Mednarodno konferenco o prometu, ki se je odvijala v Lendavi 1. in 2. junija. Na tej konferenci je bila obravnavana problematika varnosti v cestnem prometu s poudarkom na vozniku in vozilih. Predstavljena je bila vizija rešitev in urejanja nacionalne strategije varnosti v cestnem prometu. Veliko predstavljenih rešitev in izboljšav je že danes udejanjenih. Vse to ne bi bilo možno brez takrat spletenih osebnih znanstev, ki so zelo pozitivno vplivala na skupinsko delo.

Če želimo še naprej slediti že uveljavljenemu načelu »vse na enem mestu«, ki smo ga na upravnih enotah že dodobra vpeljali, moramo odpraviti tudi ovire, ki nastajajo pri delovnem procesu zaradi neusklajenosti zakonskih in podzakonskih aktov, kakor tudi aplikacij, ki jih za delo uporabljamo. Nemalokrat se postopki oziroma faze postopka podvajajo in namesto, da bi postopek poenostavili in skrajšali, se čas in število računalniških operacij postopka  podaljša oziroma poveča.

Izvedenih je že nekaj  konkretnih ukrepov, katerih učinki se lahko izmerijo v  prihranjenem času in denarju. V uporabi so že novi informacijski sistemi in baze podatkov, ki  so prijaznejši do uporabnika, niso pa še vsi povezani v  sistem, ki bi zagotavljal zahtevi učinkovito – hitro.

Vse konkretnejše predloge Sekcija za promet posreduje na naslove služb, ki lahko bodisi vplivajo na spremembe, ali pa samo pospešijo realizacijo že predlaganih ali sprejetih rešitev.

Odpravljanje administrativnih ovir v postopkih, v katerih državljanke in državljani Slovenije uveljavljajo svoje pravice in dolžnosti pred upravnimi organi, lahko bistveno olajša njihovo življenje. Spremembe zahtevajo tudi kritičen in zahtevnejši odnos uporabnikov, ki se zavedajo, da javna uprava ni sama sebi namen in zahtevajo izboljšanje kakovosti storitev in zniževanje stroškov.

V preteklosti se uradniki niso srečevali s takimi izzivi kot danes,  je pa res, da so tudi takrat že  imeli uradniški kodeks. Imamo ga tudi mi. Vemo, kako smo delali  »v onih časih« pred  osamosvojitvijo in kako zdaj.  Napredek v opremi in pogojih za delo je, v pozitivnem smislu, neizmerljiv. Odnos do strank – uporabnikov naših storitev pa mora vedno v celoti temeljiti na strokovni sposobnosti in visokem nivoju kulture komuniciranja uradnika, ki to delo opravlja.

Vsem, ki v sekciji sodelujejo v procesu izboljšanja dela, se zahvaljujem in izrekam iskreno pohvalo za dosedanje delo in vse v prakso prenesene ideje.  Vse, ki izvajate storitve s področja prometa, pa toplo vabim, da se nam pridružite in s svojimi predlogi in idejami aktivno vključite v delo sekcije. Zavedamo se namreč, da smo javni uslužbenci za okenci prvo ogledalo državne uprave, kar je odgovornost, ki nam je v čast in ponos.